진폭(Amplitude)

   사운드 파형의 한 점과 0 또는 기준선 사이의 거리입니다.

   The distance of a point on the sound waveform from the zero or equilibrium line.

비트율(Bit rate)

   사운드 파일의 초당 인코딩 또는 스트리밍된 데이터의 양입니다. mp3파일의 경우 비트율은 보통 kbps(초당 킬로비트) 단위로 표현됩니다. 비트율이 높을수록 일반적으로 음질이 좋습니다.

   The amount of data that is encoded or streamed for each second of a sound file. For mp3 files, the bit rate is usually stated in terms of thousands of bits per second (kbps).  A higher bit rate generally means a higher quality sound wave.

버퍼링(Buffering)

   사운드 재생 전에 사운드 데이터를 수신하여 저장하는 과정입니다.

   The receiving and storing of sound data before it is played back.

mp3

    MPEG-1 Audio Layer 3, 즉 mp3는 널리 사용되는 사운드 압축 형식입니다.

    MPEG-1 Audio Layer 3, or mp3, is a popular sound compression format.

패닝(Panning)

   스테레오 사운드 펄드의 왼쪽과 오른쪽 채널 간에 오디오 신호를 지정하는 과정입니다.

   The positioning of an audio signal between the left and right channels in a stereo soundfield.

 피크(Peak)

    파형에서 가장 높은 위치입니다.

    The highest point in a waveform.

샘플링 속도(Sampling rate)

   디지털 신호를 만들기 위해 아날로그 오디오 신호로부터 추출한 초당 샘플링 수를 정의합니다. 표준 콤팩트 디스크 오디오의 샘플링 속도는 44.1kHz, 즉 44,100샘플링/초 입니다.

   Defines the number of samples per second taken from an analog audio signal to make a digital signal. The sampling rate of standard compact disc audio is 44.1kHz or 44,100 samples per second.

 스트리밍(Streaming)

   사운드 파일 또는 비디오 파일의 뒷 부분을 서버에서 로드하는 동안, 이미 로드된 앞 부분을 재생하는 프로세스입니다.

   The process of playing the early portions of a sound file or video file while later portions of that file are still being loaded from a server.

 볼륨(Volume)

   사운드의 크기입니다.

   The loudness of a sound.

 파형(Waveform)

   시간에 따른 사운드 신호의 진폭 변화를 나타내는 그래프 모양입니다.

   The shape of a graph of the varying amplitudes of a sound signal over time.

*source : Actionscript 3.0 Reference

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